Wójt
Tel kom: 533-777-272
e-mail: wojt@dabrowno.pl
- właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Wójta, Z-cy Wójta, Sekretarza i Skarbnika,
- prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
- ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
- stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,
- właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.
Zastępca Wójta
Tel: (89) 647-40-87 wew. 22
e-mail: d.szczurowska@dabrowno.pl
2) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
3) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Wójtem;
4) udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Gminy w zakresie ustalonym przez Wójta;
5) współdziałanie z Sekretarzem Gminy i Kierownikami Referatów w zakresie powierzonych spraw i realizacji zadań wspólnych;
6) podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn
niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
Sekretarz Gminy
Funkcję Sekretarza sprawuje GRAŻYNA HALKIEWICZ
Tel: (89) 647-40-87 wew. 17
e-mail: g.halkiewicz@dabrowno.pl
Sekretarz Gminy - zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy bieżącej w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1. zapewnienie zgodności wydanych decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,
2. koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki i samodzielne stanowiska pracy,
3. inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
4. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie miasta,
5. nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,
6. adaptacja zawodowa nowozatrudnionych pracowników samorządowych,
7. przestrzeganie dyscypliny pracy w Urzędzie,
8. przestrzeganie przez pracowników Urzędu przepisów ustawy o pracownikach samorządowych oraz kodeksu postępowania administracyjnego,
9. podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu technicznego środków pracy w Urzędzie
10. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania obsługi kancelaryjnej Urzędu, obiegu dokumentów i przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami i stanowiskami pracy w Urzędzie,
11. opracowywanie projektów zmian statutów i regulaminów organów gminy oraz urzędu gminy,
12. przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w zakresie nadzorowanych spraw oraz koordynowanie kontroli zewnętrznych,
13. przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie Urzędu oraz innych wewnętrznych aktach prawnych Wójta,
14. wnioskowanie w sprawach karania, wyróżniania i nagradzania pracowników,
15. utrzymanie bieżącego kontaktu z pracownikami Urzędu w sprawach:
a)warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) ochrony zdrowia pracowników i wypoczynku,
c) świadczeń socjalnych,
d) podwyższania kwalifikacji zawodowych.
16. opracowywanie projektów zakresów czynności stanowisk pracy,
17. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami na tle realizacji zadań Urzędu,
18. wykonywanie innych zadań z polecenia lub upoważnienia Wójta.
Skarbnik
Tel: (89) 647-40-87 wew. 27
Do zadań Skarbnika Gminy - głównego księgowego budżetu należy w szczególności:
1. opracowywanie projektów budżetu gminy,
2. kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
3. opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
4. prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami:
a) zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów finansowych,
b) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej,
c) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez Wieloosobowe Stanowisko ds. Finansowo-Podatkowych oraz jednostki i zakłady budżetowe,
5. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:
a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
b) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,
c) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań,
6. dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,
b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian,
c) następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania,
7. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
8. opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,
9. wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.